Detta avtal gäller från och med 2023-02-24 till 2030-12-31
INNEHÅLLSFÖRTECKNING
1. Allmänt
2. Beställning
3. Priser och avgifter
4. Produkter och sortiment
5. Betalning
6. Fullgörande
7. Leverans
8. Ångerrätt och återköp
9. Reklamation och garanti
10. Returer
11. Förbehåll
12. Ansvarsbefrielse
13. Personuppgifter och sekretess
14. Övrigt
1. ALLMÄNT
Dessa köpvillkor ("Avtalet" nedan) är anpassade för försäljning på Internet (distanshandel). SMILEA AB(Organisationsnummer: 556823-7324) är den säljande parten. Du, ("kunden" nedan), är den köpande parten. Villkoren i detta Avtal är anpassade för försäljning till privatpersoner som fyllt 18 år med hemvist i Sverige och vid försäljning av varor (produkter nedan). Hos oss kan du som kund enkelt göra en beställning på www.smilebutiken.se.
För att öka tydligheten finns en datummärkning i sidhuvudet. Om villkoren i Avtalet har ändras anges även ett slutdatum. Om slutdatum anges gäller Avtalet till och med kl. 00:00 den dag som Avtalet upphört att gälla.
Villkor eller delar därav i detta Avtal som avviker från tvingande lagstiftning är utan verkan i den mån avvikelsen inte är till förmån för kunden. Detta villkor gäller endast om kunden är privatperson och att köpet avser privat konsumtion.
Tillbaka till innehållsförteckningen
2. BESTÄLLNING
Hos SMILEA AB beställer du produkter enkelt och bekvämt. Vi erbjuder smarta betalningsalternativ och trygga leveranser. SMILEA AB tar emot din beställning när du klickar på knappen "Sluför köp" i kassan (steg 7 av 7). När SMILEA AB har mottagit din beställning får du e-postmeddelandet "Orderbekräftelse" till den e-postadress som du angav när du beställde. När du klickar på knappen "Slutför köp" sluts detta Avtal.
Beställare När du som kund lägger en beställning är det viktigt att namnet på din beställning är samma namn på din legitimation. Vid eventuella ändringar i efterhand tillkommer en ändringsavgift.
Ändring av beställning Du har möjlighet att ändra din beställning innan vi bokat din leverans. För ändring av beställning ska du kontakta oss på telefon: 08-54022140 eller mejla till kundtjanst@smilebutiken.se.
Avbeställning Som konsument har du avbeställningsskydd fram tills dess att ditt paket är uthämtat. För att göra en avbeställning skall du kontakta oss på telefon: 0854022140 eller mejla till kundtjanst@smilebutiken.se, det tillkommer då en kostnad på 199 sek.
Öppet köp Som konsument har du livstids öppet köp från det att ditt paket är uthämtat. För att genomföra ett återköp skall du kontakta oss via mejla till kundtjanst@smilebutiken.se. Om varan du skickar tillbaka bedöms som använd eller saknar etiketter nekas det öppna köpet.
Ångerrätt Som konsument har du enligt distanshandelslagen 14 dagar i ångerrätt från det att ditt paket är uthämtat.
Tillbaka till innehållsförteckningen
3. PRISER OCH AVGIFTER
Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattestats.Moms för momspliktiga produkter debiteras med 25%. Avgifter för frakt och betalning kan tillkomma vid varje beställning, se §5. Betalning samt §7. Leverans i detta Avtal för mer information.
Sverige 59 kr
Danmark 79 kr
Finland (ej Åland) 179 kr
Deutschland, Netherlands, Belgium, United Kingdom: 299 kr
Viktvolym max 31,5 kg per beställning
Returfraktsedel bifogas i din försändelse om du beställer inom Sverige. Vid nyttjande av retursedeln debiteras 59 kr som dras av vid återbetalning. Du som kund bekostar alltid returen tillbaka till oss. För reklamationer eller felleverans se § 9.
Avgift för outhämtad försändelse Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning på det sätt som avtalats debiterar vi en avgift om 199 kr inklusive moms. Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämta ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp. För mer information se §8. Ångerrätt och återköp nedan.
Erbjudanden Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på www.smilebutiken.se gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.
Tillbaka till innehållsförteckningen
4. PRODUKTER OCH SORTIMENT
Alla produkter som erbjuds på www.smilebutiken.se är anpassade för bruk på den svenska marknaden. Det innebär bland annat att produkterna uppfyller svenska miljökrav och säkerhetsföreskrifter. Normalt medföljer bruksanvisning på svenska om det krävs för produktens användande.
Färgåtergivning på produktbilder De produktbilder som visas på www.smilebutiken.se skall återge produktens färg och övriga egenskaper på ett så verklighetstroget sätt som möjligt. Eftersom färgåtergivning kan variera beroende vilken typ av bildskärm du som kund använder kan vi inte garantera att produkternas färger exakt återspeglar de färger du upplever på din bildskärm.
Storleksrekommendationer hjälper vi gärna till med. Vi kan tyvärr inte lova att det blir exakt rätt ändå. Eftersom det är svårt att rekommendera på distans blir beslutet av storlek ändå det du tror passar er bäst.
Tillbaka till innehållsförteckningen
5. BETALNING
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.
Alla ekonomiska transkationer sker via Klarna.
Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. https://www.klarna.com/se/villkor/
Fakturabetalning Klarna. Din Klarna faktura akvitveras den dagen din order bokas och skickas från SMILEA AB. Klarna fakturan skickas via Klarna. När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betalningstid 14 dagar
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Ladda ner dina fakturor från klarna.se
-Möjlighet till delbetalning(klarna konto)
En fakturaavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 24 % plus gällande referens ränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Fakturabetalning Konto. Ditt Klarna konto akvitveras den dagen din order bokas och skickas från SMILEA AB. Klarna orderspecifikation skickas via Klarna. När du betalar via Klarna konto handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betalningstid 14 dagar
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Ladda ner dina fakturor från Klarna.se
-Möjlighet till delbetalning
Här tillkommer en avgift på 29 sek. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 24 % plus gällande referens ränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Exempel från Klarna angående delbetlaning.
Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.
Kortbetalning via Klarnacheckout. Alla kortbetalningar hanteras med 3D-Secure. Alla kortbetalningar inom sverige hanteras av SMILEA AB’s samarbetspartner Klarna AB som kontrollerar att kortet är godkänt för köp. All kortuppgiftsinformation är krypterad, vilket innebär att ingen obehörig kan se den. Vid kortköp tillkommer inga administrativa avgifter. Vid beställning görs en reservation av köpesumman på ditt konto. Pengarna dras först när varorna skickas.
Kortbetalning är möjlig med följande korttyper:
-VISA
-MasterCard
-American Express
Kortbetalning utanför Sverige. Beställer du av SMILEA AB från annat land än Sverige kommer din betalning hanteras via Nets och dina pengar att dras direkt från ditt kort. Alla kortbetalningar hanteras med 3D-Secure.
Kortbetalning är möjlig med följande korttyper:
-VISA
-MasterCard
Tillbaka till innehållsförteckningen
6. FULLGÖRANDE
SMILEA AB påbörjar fullgörande av detta avtal när du klickat på knappen "Slutför köp" i kassan. SMILEA AB har fullgjort sin del av detta avtal när du fått fullständig leverans av beställda produkter i din besittning. Du som kund har fullgjort din del av detta avtal när du erlagt fullgod betalning och mottagit leverans av beställda produkter på det sätt som avtalats.
Tillbaka till innehållsförteckningen
7. LEVERANS
SMILEA AB skickar beställningar under helgfria vardagar i samarbete med Postnord. Paketet skickas till ditt närmaste utlämningsställe. Senaste beställningstidpunkt är kl. 12:00 om beställningen skall skickas samma dag. Beställningar som inkommer efter kl.12:00 helgfri vardag skickas senast nästkommande helgfri vardag.
Fraktalternativet "Hämta i Åkersberga" avser de kunder som kommer personligen till butiken SMILE i Åkersberga.
Fraktkostnaden för beställningar inom Sverige är 59 kr inklusive moms, frakten tillkommer vid varje beställning och framgår i kassan.
Fraktkostnad för andra länder än Sverige:
Danmark: 79 kr
Finland (ej Åland): 179 kr
Deutschland, Netherlands, Belgium: 299 kr
Viktvolym max 31,5 kg per beställning
LEVERANSTIDER
Leveranstider anges nedan. Alla produkter som visas finns i lager hos oss om det inte tydligt framgår att det är en förbeställningsvara.
Paket och Varubrev i samarbete med Posten. Paket och Varubrev levereras inom 1-3 arbetsdagar inom Sverige, räknat från dagen då beställningen skickats från SMILEA ABs lager. Mindre försändelser levereras direkt till din brevlåda eller hängs på dörren. Större försändelser levereras till ett PostNordombud. Vid försändelser till ombud aviseras du via SMS när paketet finns att hämta.
Du ansvarar för att ditt paket hämtas ut om aviseringen uteblir.
Paket skall hämtas ut inom 7 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till SMILEA AB, du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift om 199 kr inklusive moms. Bokade paket är spårbara via PostNord.
Leveransförsening Skulle en leveransförsening uppstå kontaktar vi dig inom 24 timmar och informerar dig om anledning till försening samt ny tidpunkt för leverans. Kan vi inte åtgärda felet inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, kan köpet hävas utan kostnad.
Förbeställningar
Vid förbeställning av för oss inkommande kollektioner från Höst/Vinter-kollektion eller Vår/Sommar-kollektion reserverar vi omgående din beställning i vårt system.
Om din order innehåller förbeställningsvaror och lagervaror, reserveras lagervaran och vi inväntar samtliga beställda varor innan leverans.
Se preliminär leveransvecka på respektive artikel på hemsidan. Mindre ändringar av tidigare preliminär leveransvecka meddelas endast via hemsidan.
Transportrisk Risken för försändelse övergår på dig som kund när leveransen har avlämnats till dig. Det innebär att SMILEA AB står för transportrisken tills försändelsen har nått dig.
Tillbaka till innehållsförteckningen
8. ÅNGERRÄTT OCH ÅTERKÖP
Ångerrätt Kunder som ingår detta avtal i egenskap av privatperson har rätt att frånträda (häva) avtalet i enlighet med lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som ingått detta avtal i egenskap av näringsidkare. Ångerrätten gäller i 14 dagar (ångerfristen), tiden räknas från den dag då du som kund har mottagit försändelsen. För att ångerrätten skall gälla så ska varan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Det innebär att du inte får använda produkterna i större omfattning än det som krävs för att kunna undersöka dem. Vid ångerrätt ska du som kund bekosta returfrakten. SMILEA AB har dock alltid rätt att erbjuda kunden generösare villkor än det som gällande lagstiftning föreskriver.
När returnerade produkter är SMILEA AB tillhanda, alternativt bevis lämnats på att vara är återsänd, kommer SMILEA AB återbetala vad du har betalt inom 14 dagar. Skulle du som kund återlämna färre produkter än vad beställningen omfattar återbetalas endast varuvärdet inom 14 dagar för de produkter som du återlämnar. Om du använder den förbetalda returfraktsedeln vid retur kommer gällande avgift dras av från återbetalningen.
Här finns en Ångerblankett från Konsumentverket som kan användas som alternativ till medföljande retursedel.
Om varan du skickar tillbaka bedöms som använd eller i så dåligt skick så att varan inte går att sälja vidare kan ångerrätt inte nekas, men prisavdrag pga värdeminskning göras gällande till 100%. Om en vara saknar sin etikett gäller inte det öppna köpet.
Kontaktinformation SMILEA AB Sågvägen 2, 184 40 Åkersberga
E-post: kundtjanst@smilebutiken.se
Telefon: 08-540 221 40
Livstids Öppet Köp Öppet köp erbjuds på livstid från det att produkten levererats till dig. SMILEA AB återköper produkter till det värde som du betalt för produkterna inklusive kostnad för frakt. Kunden ansvar själv för att bekosta returfrakten vid nyttjande av öppet köp.
Följande villkor gäller för öppet köp:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick och samtliga etiketter ska sitta kvar på produkten
.-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.
Nyttjande av Öppet köp Instruktioner om hur du som kund skall gå tillväga för att nyttja öppet köp finns bipackade i varje försändelse.
Livstids returrätt. Du har alltid rätt att returnera en produkt från det att produkten levererats till dig.
Vid retur: Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick och samtliga etiketter ska sitta kvar på produkten.
Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.
Retur av produkter Se §10. Returer nedan för information om returförfarande vid retur av produkter.
Tillbaka till innehållsförteckningen
9. REKLAMATION
Kontakta oss vid reklamationsärenden samt felleverans
Kontakta oss på SMILEA AB via telefon på 08-54022140 eller kundtjanst@smilebutiken.se. Det går även bra att besöka oss på sågvägen 2 i Åkersberga för att reklamera eller framställa klagomål.
Bild och förklaring på reklamationen skall bifogas i mailet.
Retur vid reklamationsärende samt felleverans. SMILEA AB informerar om hur och om varan ska returneras.
Retur ska meddelas till SMILEA AB i samband med att den görs. Vår rekommendation är att du väntar med att skicka returen tills vi återkopplat till dig.
Se §10 Returer för ytterligare instruktioner om hur paketet ska emballeras.
Villkor för reklamation Vid reklamation skall bild på skadan skickas via mejl till kundtjanst@smilebutiken.se.
Kund som köpt en produkt i egenskap av privatperson har rätt att reklamera produkten om den är felaktig enligt konsumentköplagen (1990:932) jämte konsumenttjänstlagen (1985:716). Reklamationsrätten täcker ursprungsfel och gäller i 3 år från det att du fått produkten i din besittning. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till dig. En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan dig och SMILEA AB eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig. Fel som uppstått på grund av skada som du har orsakat räknas inte som ursprungsfel. Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att du fått produkten i din besittning har du även ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt. SMILEA AB rekommenderar därför alltid att undersöka produkter när de levereras och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts. Vid reklamation av felaktig produkt har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, går felet inte att avhjälpa byts varan ut alternativt hävs köpet och ersättning utgår. Vid godkänd reklamation ska du hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund reklamationen. SMILEA AB sänder en retursedel som skall användas vid retur av reklamationer. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig.
En reklamation meddelas till oss inom skälig tid när den har upptäcks. Två månader anses som skälig tid.
Vid tvist På dessa köpvillkor skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer SMILEA AB Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid frågor gällande SMILEA AB:s köpvillkor hänvisas kunden till SMILEA AB:s kundtjänst på telefon: 08-54022140 eller via mejl på kundtjanst@smilebutiken.se.
Här finns en länk och postadress till Allmänna reklamationsnämnden
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174 101 23 Stockholm
Tel: +46 (0)8-508 860 00
Besöksadress Kungsholmstorg 5
Här finns en länk till den europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning, ODR. Den här plattformen är en möjlighet för dig som kund att få hjälp med att lösa en tvist.
Tillbaka till innehållsförteckningen
10. RETURER OCH BYTEN
Vid retur till SMILEA AB skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. SMILEA AB rekommenderar därför kunden att förpacka returen med dubbla embalage och med likvärdigt ytter emballage som när produkten levererades till dig som kund. I det fall du förpackat returen på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till SMILEA AB bär du som kund också ansvaret för skadan.
Vid återsändande av produkter till SMILEA AB är du ansvarig för att produkterna når SMILEA AB i oskadat skick. SMILEA AB rekommenderar att kunden använder spårbar försändelse vid retur.
Byte. Vid byte behöver du som kund lägga en ny beställning och göra en retur av ditt tidigare köp.
Ej fri retur. Du som kund bekostar alltid returen tillbaka till oss. Du som kund avgör själv vilket returalternativ som passar din retur bäst beroende på värdet av varan som returneras.
Retursedel bifogas i din försändelse, utnyttjad retursedel debiteras med 59 kr. Alternativt löser du returfrakten på egen hand. Returfrakten från Danmark är 99 sek. Se §3. Priser och avgifter i dessa köpvillkor.
Avgift för returfraktsedel debiteras inte om retur skett på grund av en godkänd reklamation.
Retur får ej ske som "retur till avsändaren",rekommenderat brev, postförskott eller efterkrav.
Återbetalningar Vi återbetalar pengarna senast inom 14 dagar vid nyttjande av ångerrätten och öppet köp eller om återbetalning har beslutats i ett reklamationsärende. Alla återbetalningar sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen, om inte annat uttryckligen överenskommits med konsumenten.
Tillbaka till innehållsförteckningen
11. FÖRBEHÅLL
Hävningsförbehåll SMILEA AB förbehåller sig rätten att häva avtalet i det fall kunden handlat i ond tro på grund av felaktigheter som kunden känt till eller borde ha insett, såsom felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet på www.smilebutiken.se. I det fall hävningsförbehållet görs gällande har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från SMILEA AB.
Ändringsförbehåll SMILEA AB förbehåller sig rätten att utan avisering ändra innehållet på www.smilebutiken.se, vilket inkluderar, men inte är begränsat till, utbud, priser och kampanjer. Sådan ändring påverkar dock ej redan ingångna avtal mellan SMILEA AB och kund.
Tillbaka till innehållsförteckningen
12. ANSVARSBEFRIELSE
Force Majeure I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför SMILEA ABs kontroll och som SMILEA AB inte skäligen kunnat övervinna eller förutse skall SMILEA AB ha rätt att frånträda sina skyldigheter i detta Avtal. Vid sådan händelse skall SMILEA AB ej stå skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.
Tillbaka till innehållsförteckningen
13. PERSONUPPGIFTER OCH SEKRETESS
Uppgifter såsom personuppgifter eller annan uppgift eller del av handling som kunden lämnar till SMILEA AB kommer att lagras och behandlas i digitalt format. SMILEA AB ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas i enighet med personuppgiftslagen. Kundens uppgifter kommer att användas av SMILEA AB för att möjliggöra och säkerställa fullgörande av Avtalet.
Personuppgiftsansvarig: SMILEA AB (Org. 556823-7324) Sågvägen 2 18440 Åkersberga
Kunduppgifter som lagras:
-Namn
-Adress
-E-postadress
-Telefonnummer
-Personnummer
-Köphistorik hos SMILEA AB
Uppgifterna kan även komma att lämnas ut till tredje part, och nyttjas i de syften som anges nedan:
-Avtalspartner inom betalningstjänster i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet.
Registerutdrag: Om du som kund ingått detta avtal i egenskap av privatperson har du rätt att en gång per år kostnadsfritt begära ut ett registerutdrag. Ett registerutdrag anger vilken information som finns sparad om dig. Du begär detta genom att skicka en undertecknad begäran till ovanstående postadress. Om de uppgifter vi har om dig är felaktiga, ofullständiga eller missvisande, korrigerar vi såklart dessa.
Avregistering av kunduppgifter: Du som kund kan vid skriftlig och undertecknad begäran få dina kunduppgifter hos SMILEA AB raderade, med förbehåll för sådana uppgifter som krävs för att SMILEA AB skall kunna upprätthålla god redovisnings- och bokföringssed.
Tillbaka till innehållsförteckningen
14. ÖVRIGT
Polisanmälan SMILEA AB polisanmäler rutinmässigt alla bedrägerier och bedrägeriförsök.
Diskrepans mellan olika publikationer Om det föreligger skillnader mellan uppgifter på www.smilebutiken.se och andra publikationer skall de uppgifter som anges på www.smilebutiken.se ha företräde. Detta gäller dock ej uppgifter som är uppenbart felaktiga eller missvisande vid en jämförelse mellan de olika publikationerna.
Immaterialrätt, logotyper och varumärken Allt material som publiceras på www.smilebutiken.se, inklusive programvara, logotyper, ljudfiler, varumärken samt text & bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje part utan SMILEA AB uttryckliga tillstånd. Eventuella överträdelser beivras.
Informationens syfte All information på www.smilebutiken.se, oavsett format, publiceras uteslutande i informativt syfte för att besökare skall kunna använda sig av webbplatsen. SMILEA AB ansvarar således ej för de följder eller skador som kan uppstå om denna information används i något annat syfte än det ovan angivna.
Cookies Cookies, "kakor", är små textfiler som sparas ner på besökarens dator när denne besöker en hemsida. På www.smilebutiken.se används följande typer av cookiefiler:
Session cookies: "Sessions kakor" sparas bara temporärt på besökarens dator för att denna ska kunna använda hemsidan på problemfritt sätt. När besökaren stänger ner sin webbläsare raderas också sparande session cookies.
Persistent cookies: "Permanenta kakor" sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram. Besökaren kan manuellt radera denna typ av cookie filer från sin dator. Om dessa filer raderas kan bland annat val som gjorts av besökaren på webbplatsen inte längre vara sparande vid nästa besök.
Tvist Tvist mellan SMILEA AB och dig som kund prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden kommer SMILEA AB följa nämndens beslut.
Köpvillkor - Versionsnummer: 201-41-315
Tillbaka till innehållsförteckningen